الأربعاء، مايو 09، 2012

في شفيق وخبرته الدولتية

رجل دولة رجل دولة يعني!!
 
امبارح خالد صلاح ده بيسأل شفيق على خصومه السياسيّين فردّ قال: لا أنا مبعتبرهمش خصوم سياسيّين عشان لو بعتبرهم كده يبقى أنا عامل لهم اعتبار.. وأنا مش عامل لهم اعتبار!!!

وشايف إن تاريخ عبد المنعم أبو الفتوح بيتمثّل في إنه كان بيودّي بطاطين، على اعتبار إن نشاطه السياسي من وهو في الجامعة واعتُقل عشانه ده كان بيقزْقزْ لب ساعتها.. بينما طبعًا سيادة الفريق كان مقاتل ع الجبهة من قبل ما أبو الفتوح ده يتولد أساسًا.. عنده خلفية عسكرية.. وأبو الفتوح خلفيّته بطاطينيّة..

يدّعي أنه مينفعش واحد "مالوش خبرة" هوبّ مرة واحدة كده يبقى رئيس، لازم يكون رجل دولة أساسًا.. طب أنا موافق بس هاتولي رجل دولة خبرته دولتيّة بس متكونش خبرة دولتيّة مباركيّة.. عشان مفترض إنه في ثورة قامت على النظام المباركيّ ده.. يا سيدي أنا مش عايز رجل دولة لو خبرته كرجل دولة مع نظام ذليل.. أنا عايز واحد يحسّسني إني عندي كرامة!!! دانا مشوفتوش جاب سيرة الكرامة ولا مرة!!! ولا مرة!!!

هناك تعليقان (2):

  1. شكراااااً كتير ع المجهود :)

    ردحذف
  2. هو اصلاً مش مستعني حد حتي الشعب اللي ممكن يحكمه فهيذكر الكرامه ازاي !!!!

    ردحذف